2/12 Kloka ord

När jag och mamma promenerade hem från klubbkvällen på intersport igår kväll beklagade jag mig över att skorna jag tänkt köpa inte fanns, och att jag nu frös väldigt mycket om fötterna i mina gummistövlar(får inte plats några sockar).
Då undrade hon varför jag inte använder mina fina och varma vinterskor(mammas ord), och jag spottade ur mig "FINA?! ser ju ut som en klubbad val i dom" Då sade min mor några mycket kloka ord som jag faktist tog till mig och funderade på över natten. " Offrar du hellre ditt välbefinnande än ditt utseende i detta väder" givetvis svarade jag Ja, klart jag gör.. men sen funderare jag på varför? egentligen.. Jag vet vem jag är, vad jag gör och vad jag vill bli.. mina vänner gillar mig för den jag är.. inte vilka skor jag har på mig och min pojkvän lika så.. därför gick jag till bussen i morse i mina fula vinterskor och var varm och go om fötterna. Tack mamma, men vill fortfarande ha ett par nya boots att kompletera med,)

När jag kom hem från jobb och träning ikväll möttes jag av en fin överaskning. Syster yster har kommit hem på två dagars besök.. tråkigt dock så jobbar jag hela tiden hon är här, men får i alla fall se en lite skymt av henne. Hittade även detta kort i posten som hon skickat några dagar tidigare... En kortkalender så jag kan räkna dagarna tills hon kommer hem igen.
Du är för söt syster.


Kommentarer
sara

mycket kloka ord!

hoppas du får tag på några SNYGGA och varma dojjor :)

2010-12-03 @ 00:17:50
URL: http://saraaalarsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0