Pedagogisk visning

24/4

För att vänja oss vid att livet tar slut någon gång har vi fått vara på pedagogisk visning(ej obligatoriskt dock)
Men jag valde att gå, för att kunna få en uppfattning om vilka känslor man kommer ha och hur man känner inför en död människa.
Det var ganska obehagligt men ändå fridfullt då man fick komma in i rummet och se den döda i kistan. Man väntade hela tiden på att bröstkorgen skulle höjas och man skulle se att personen sov.
Jag tyckte att skolan förstorat upp det hela en aning med allt prat och såvidare men är ändå "glad" att jag var med för att just få en uppfattning om hur det kan se ut. Samt fick man även lite kunskap om vad som händer med kroppen efter döden och varför det ser ut som det gör.
Stannade kvar i skolan och pluggade lite anatomi efter det och senare drog jag till gymmet för lite träning, gick bra även om jag glömt bort ca hälften av allt pt:n lärde oss förra veckan. Men gjorde det jag kom ihåg pluss lite löpning:)
//C


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0