Sjukgymnast

18/4
Blir mer och mer säker på att jag valt rätt yrke!
Visst när man tragglar anatomi känns det ibland mörkt, men efter dagar som denna ger det en mening med allt.
Jag och Ida var på fältstudie besök på vikbolandets vårdcentral där det fanns två sjukgymnaster som vi fick vara med under arbetsdagen. Jätte intressant, spännande och kul när man kan tillämpa teori med praktik:)
förutom att få vara med patienten och prata, så har jag fått undersöka(lite) ( och sett riktigt grov thorakalkyfos plus min första grova skolios)känna, klämma, testa akupunktur, kinesotejp, tens, och massa mer !! Riktigt lärorikt!!
Blev power walk med Amanda när vi väl kom hem, sedan styrde vi ihop spagetti och köttfärssås (mumma) sedan lite rapport skrivning!
Bra onsdag!

//C

På bilden har jag kinesotejp för att bla. förbättra hållningen.

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0