Varje gång...

31/7


OS är i full gång och simningen har tagit mycket plats i rutan. Varje gång jag ser och hör ett lopp rycker det till lite i kroppen. Startsignalen är och har alltid varit lika överallt och man blir inte lite sugen när man minns tillbaka på alla tävlingar man varit med i genom åren. Men bakom tävlingar ligger en massa slit, och hade jag tävlat i simning hade jag inte orkat träna som jag gör idag. Men med innebandy i huvudet är det mesta mer motiverande, även om det ibland tar emot där också.

Idag hade vi fjärde testomgången sen i maj och man borde ju vara van vid detta laget men det är samma förlamande nervositet som infinner sig dagen innan samt under dagen D. Men idag gick det bra, jag förbättrade mig på brutalbänk som jag aldrig lyckats med tidigare och kom ett snäpp närmare mitt mål på beep, så får vara lite nöjd. Även om månaden som kommer, kommer att vara tuff innan det blir dags för de sista testerna som visar resultat av försäsongen.

Testerna ger dock en ny dos motivation så nu höjer vi blicken och lägger i en växel till, tänk på att det är du som avgör hur det blir, Life is your creation!

//C



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0