Past is past

 25/10


Halkade på en spelares klubba på träningen i tisdags och knät vred sig. Kände direkt att något var fel, så känns inte ett vanligt fall. Lindad kvällen/natten ut och kastades mellan hopp och förtvivlan. Tusen tankar i huvudet och att något skulle vara av var oaccepterbart. korsband, menisk, collateral ligament.. hur länge kan jag stå ut utan att få spela?

Skulle på undersökning på förmiddagen hos vår sjukgymnast i laget men efter en kaosartad natt och morgon där jag svimmade och hade flera svimmningsanfall så fick jag tid hos en läkare. GULD värt, sjukt hjälpsam och ordnade remis till röntgen och ortopeden direkt, så iväg till sjukhuset.

Röntgen såg bra ut och knät(knäna) var stabila efter knätesterna. Ortopedläkaren drog slutsatsen att det mediala collateral ligamentet blivit inflammerat och förklarade att det berodde pga den kraftiga påfrestningen som blev när ligamentet sträcktes ut vid fallet. Kroppen svarar då med att kontrahera ligamentet och det ansamlas massa celler på stället för att kompensera och åtgärda påfrestningen vilket då blir en inflammation. Smärtstillande och inflammationshämmande i ett par dagar tillsammans med vila, sedan rehab! Om allt går som det ska och i mitt schema i huvudet så kan jag vara tillbaka på plan igenom inom(om) 3 veckor. Vilket är alldeles för länge.

Tur i oturen och tack vare knäövningar blev det inte värre skador än det som blev. Men ändå alltför trist och är så fruktansvärt ledsen och förbannad att detta hände, när det för egen del börjat gå bra spelmässigt och fått förtroende på plan.

Får förtroende att följa med som ledare i helgen iaf, så flyger till Gotland för kamp om våra första poäng!

//C

                                                                                           

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0