Riktig SSL premiär!

7/10
 

En bra och tuff träningsvecka resulterade i att jag blev utagen till 2:a femman inför gårdagens möte,
Linköping vs Kais Mora som slutade 2-9 till SM finalisterna.
 
En match som hade kunnat få jämnare siffror om vi varit på tå från början och inte släppt in fyra raka på ca 10 min.
Mora var bättre och skickligare men efter vår mardrömsstart plockade vi fram mer hjärta och vilja och det kan även få de bästa laget ur balans. Vi hade många vassa chanser och en del frilägen som kunde minskat avståndet i protokollet men positivt var att vi kom förbi 1 mål barriären genom att Stenborg reducerade i 3.e perioden.
Man ska aldrig vara nöjd över en förlust men jag är nöjd över min insats i stort sett. Fick spela hela matchen(vilket jag inte fått göra under hela försäsongen/säsongen hitills) och att jag och min back kollega inte var inne på ett enda baklängesmål! Jag vågade gå in med kropp, täcka mycket skott, skjuta och köra mitt race i många lägen.
 
På kvällen var vi några från laget och H1 som åt tacos och mös framför tv:n, trötta och sletna var det skönt att bara ta det lugnt för en kväll.
 
//C


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0