12/12

Jag är en lugn person med takt och ton, måttfull och balanserad. Jag är tyst och still och det ska mycket till innan jag blir exalterad. Men jag har en last som håller mig fast i ett järngrepp varje vinter. När året är slut och snön ligger djup och slädarnas smedar slinter.

Jag vill ha mer jul.
Ge mig mer jul.
Jag vill ha mer jul.
Ge mig mer jul.
Tusen stjärnor som tindrar,
glitter så långt jag ser.
Av juleljus som glimmar,
vill jag ha mer.

Idag har jag gjort två saker som inte hänt på väldigt länge, 1:a var att jag och Markus sov till halv tolv?!?!?!(senast jag gjorde det var någon gång i våras) och sedan bara låg kvar och njöt i sängen till kl ett. Så himla skönt. Sen gick jag upp och gjorde i ordning en överasknings frukost till han. Risgrynsgröt, frallor i ugnen och färskpressad apelsin juice. Det var gott och mysigt:)
2:a saken jag gjort idag är att vi har bakat julgodis.. det var ganska så noga uträknat 10 år sen sist då jag och syrran gjorde Marsipan grisar och tomtar(som vi inte gillade ändå)
Jag älskar julen, och jag älskar allt som tillhör den med pyssel, pynt, paket, mat och godis. Därför har dagen varit så himla bra då jag gjort julgott med killen som gör mig så glad! Sedan lagade vi stuvade makaroner och falukorv, passar bra såhär dagen efter fest och nu ska vi gå iväg till André & Anja och bjuda dom på lite gott som vi bakade.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0