Löjligt men sant, ett av de svåraste beslut jag tagit.

5/1
 

Igår spelade vi mot Täby, jag fanns med på bänk efter två hela innebandy träningar samma vecka.
Både lagets sjukgymnast och min egen sjukgymnast rekommenderade tester och minst 5-6 hela träningar innan matchspel.
Jag var ändå överlycklig över att få ta på mig matchstället igen och vara tillbaka i gamla rutiner.
Drabbningen var en tight match där vi krigar men Täby lyckas sätta sina bollar och inte vi.
Inför sista perioden frågar coach mig som satt tillsammans med två till på bänken om jag kan spela..
Vill till 110% svarar jag, " jag vet att du vill, men kan du?" 
Jag svarade nej.
Vet inte om jag gjorde rätt eller fel om jag kunde ha bidragit till ett annat resultat, om jag skulle dragit upp skadan eller inte blivit berörd alls. Hatar ovetenskap.
Men nu har jag haft dagar till rehab och kommer köra alla träningar kommande vecka, och då får vi hoppas att jag gjorde rätt som tog det säkra före det osäkra och klarar av att konkurrera till mig en plats i start femmorna.
 
//C
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0