Löpteknik

22/5
 

De flesta som känner mig vet att löpning inte är min starka sida, med en kropp som är mer lämpad för kulstötning än löpning, har jag liksom inte de lägsta oddsen.  Men vad vore livet utan utmaningar?
Eftersom vi har krav på oss att förbättra uthållighet mm är en bra löpteknik en av hörnstenarna till att orka längre i spåret. Även om innebandy inte handlar om långdistans så handlar det om att orka vara på tå i 60 minuter därav en del längre löpsträckor. Med tanke på att jag också har ett supinationsfel i foten och således något svagare i mm. peronaeus är löptekniken extra viktig för mig.
Så idag fick jag och fyra till från laget äran att vara med ett riktigt löparess i en timme.
Jobbigt och svårt men lärorikt.
 
//C
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0