Gameday

27/10
 

Linköping vs. Arboga - 5-1
En match där vi kontrollerar det mest från början till slut, förvisso inte utan kamp. Men alla tar sitt ansvar idag och bidrar för att hålla en jämn nivå i tre perioder.
Jag är nöjd med min insats och min femma fick spela hela matchen. Gjorde dessutom både mål och assist och tog en utvisning( räddade bollen på mållinjen, hög klubba) Vilket var alldeles för länge sen sist så ni kan ju tro jag blev glad (inte ja, inte för utvisningen då så klart) Mest nöjd är jag över att jag utförde mina individuella mål nästan till punkt och pricka, vilket visar att jag fortfarande går framåt.
 
Saxat från hemsidan i en intervju från förra hemmamatchen.

Innan vi lämnar hur tycker du din egen start på säsongen varit? 

-Sett till egen del har säsongsinledningen gått riktigt bra. Trots att jag inte alltid fått speltid i 60 minuter har jag tagit många kliv framåt i min utveckling. Har haft en sjukdoms- och skadefri försäsong vilket gjort att jag kunnat förbättra mina fysvärden både konditions- och styrkemässigt vilket har gett utdelning på plan. På onsdag är det dessutom exakt ett år sedan jag skadade knät men tack vare envis rehabilitering och en bra försäsong slipper jag numera knäskydd och känner mig dessutom tryggare och starkare i kroppen.

//C
 
 


Kommentarer
Emmelie

En superfin insats. Fortsätt så!

2013-11-01 @ 23:01:35
URL: http://alopexemmelie.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0