Topp 100 Challenge

23/4

Blev hastigt inringd på ett sponsor evenemang direkt efter skolan vilket gjorde att alla mina planer för dagen gick i kras, så var lagom sur och en aning spänd inför vad som skulle hända, hade ju ingen aning?!
Men det visade sig bli en riktigt rolig eftermiddag med goa människor, roliga tävlingar och trevliga middagar.
Det visade sig att det finns en grupp med sponsorer som sponsrar idrottsföreningar i Linköping(läs mer på http://www.topp100.org/webb/)
och idag var det dags för den årliga tävlingen där de 100 sponsorerna( De överstiger aldrig 100) fick tävla mot varandra. Med fanns även representanter ifrån elitföreningarna i Linköping, LHC herr & dam, LVC(volleyboll), Innebandy herr och dam. Just för att främja utvecklingen på elitnivå.
Blev en kort presentation och indelning i lag där man sedan tävlade om den hedersvärda 1:a platsen. Tävlingarna bestod av golvboll( Helt blind ska du rädda en boll med pinglor i från att gå i mål genom att kasta och slänga dit), Segway(otroligt roligt när man väl lärt sig slappna av) Prickskytte, dribbla med en hockeyklubba med hål i samt en pingis boll, frågesport, katapult med ärtpåsar och köra radiostyrda bilar.
Riktigt roliga och anorlunda tävlingar med bra organisation runt det hela. Efter tävlingen blev det middag och sedan fick tre tävlande i golvboll berätta mer om denna intressanta handikapp idrott innan det blev paneldiskussion med ansvariga ifrån varje elitförening. Efter det var det prisutdelning, men vårt lag kom tyvärr inte så långt, även om vi rockade fett på vissa grenar, fick nöja oss med en 5:e plats hur som.
Väldigt rolig eftermiddag, extra roligt eftersom jag hade noll koll på vad den skulle bestå av och hade föreställt mig det värsta, samt att mina planer sprack.. Men i efterhand är jag glad för det!:)
//C


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0