Linköping har inte ens lämnat perongen

28/10
 

Två förluster i helgen och 0 poäng på 7 matcher, det ser allt annat än ljust ut. Men jag vet att det kommer svänga snart, för trots en katastrofal säsongsinledning med förluster och mängder med skador har vi ändå hoppet och hjärtat kvar. Det måste bara fram ännu mer och hos ALLA!
 
Hämtat från innebandymagazinet.se, Gittan Ahonens krönika "För Linköping är läget klart oroväckande. Jag skrev om det tidigare, laget läcker som ett såll och det blir ju jordskredsförluster i varje match nu. Halva laget är inte tillgängliga på grund av skador och sjukdomar, det är inte lätt för Linköpings tränare då. Inte bara för att man inte har ett slagkraftigt lag att ställa upp med. Även träningarna blir lidande när man inte kan genomföra kvalitativa träningar. Linköping får rejäla svackor under matcherna – det är ett stort problem. Mot Endre släppte man in sju mål på knappt 14 minuter. Assisterande tränare Niclas Karlsson säger i Corren ” vi sa i pausen att nu måste vi ut och rädda hedern”. Dags att ta fram klubbhjärtat och kriga hela matcherna igenom. För jag vägrar tro att LIBK är så dåliga som resultaten visar. Trots manfall."
 
Coach skrev enligt mig kloka ord efter förlusten igår
"Men först vill jag ta tillfället i akt och trycka på något som är än viktigare när vi i den situation vi är i. 
En favoritfras jag har : ”Det måste vara på liv och död, det måste kännas i ditt hjärta på riktigt. För om jag tar i för löst, har jag förlorat allt imorgon bitti.” 
Du ska inte vara nöjd om du får spela hela matchen, du ska inte vara nöjd om du gör ditt första SSL-mål, du ska inte vara nöjd om du ser till att räddar de bollar du borde rädda, du ska inte vara nöjd om du ”bara” är inne på två bakåt, du ska inte vara nöjd bara för att du tillhör ett SSL-lag. Vi förlorar, vi är inte tillräckligt bra, du ska vilja mer – annars har du inget i högsta serien att göra!"
 
//C
 
Efter regn kommer solsken!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0