Our greatest glory is not in never falling but in rising every time we fall

29/9
 

Veckan har gått fort med skola, träning och sen två dagar schemafritt. Så i torsdags blev det att jobba heldag i Gamleby och igår bar det av till Täby för andra omgången i superligan.
Vi fick stor torsk med 7-1 mot TIS och jag vet inte riktigt vad jag ska säga. De första 10 minutrarna i matchen gör vi otroligt bra, energi, agressivitet, tempo och bra målchanser. Men det blir Täby som får göra första målet och prickar in två till innan perioden är slut.
Noterbart är att vi i tredjeformationen fick gå in och köra ett par byten vilket vi gjorde bra. Med grym energi spelade vi bollen i anfallszon med ett par målchanser så nu är min SSL debut på planen avklarad också!
 
I andra perioden gör de 4-0 efter ca 10 min, men det känns fortfarande inte som om vi ligger under med så pass mycket.
 
I tredje ändrar vi om i formationerna och går in med all kraft att få in ett reducerings mål. Det börjar dåligt för Täby gör 5-0 efter 2 min, men nio min senare gör Lisa Nerell mål i powerplay, gnistan tänds men när vi satsar allt framåt tar kontrar Täby vasst och stänker in två skott i krysset.
 
Förlust, tungt och smärtsamt. Täby var ett lag vi kände att vi kunde vinna emot att vi hade dom på gång efter den fina inledningen av matchen.
Vi sköt 29 skott och gjorde 1 mål. Täby sköt 30 och gjorde 7. Då vinner man också matcherna...
 
Ikväll blir det att hänga med massa SG- folk och sjunga med Mange Schmidt när han uppträder på Kårallen!
 
//C


Kommentarer
Emmelie

Skönt med ligadebut även om förlusten svider...Hoppas verkligen ni kan komma igen och bjuda till kamp. Serien har ju just startat. Kanske kommer på lördag :)

2012-09-30 @ 21:40:46
URL: http://alopexemmelie.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0