Jag tycker synd om er stackars satar!

9/1
 
Efter ett beväpnat guldrån då polis snabbt var på plats och försökte gripa rånarna, skadades en av rånarna av ett skott i huvudet. Idag stod det i DN att mamman till rånaren som sköts ska stämma polisern.
Jag förstår att man som mor inte vill att ens barn ska komma till skada, MEN!! Då hade väl hon kunnat försökt påverka så han inte hamnade i de kriminella kretsar som uppenbarligen ledde till dådet.
De förekom skottlossning inne i butiken och vapen riktades mot polismännen. Om en polis möts av hot och våld har den rätt att skjuta.
 
Senare framkom det att åtminstonde några av rånarnas vapen endast var kopior och således ofarliga och tyvärr avled rånaren idag pågrund av sina skador vilket är beklagligt men fortfarande... Varför ens hamna i den situationen från början? Kan dessutom inflika med att den rånare som sköts till döds även hade skatte skulder på minst 350 000 kr. Då han utan fast inkomst mm köpte en porsche att leka med.
 
Anledningen till detta korta resonemang kom i mina tankar då jag vandrade hem från träningen, och passerade TF som varit omtalat för överfall och våldtäktsförsök mm.
Kom därför att tänka på alla överfall, våldtäkter, rån, misshandel, mord mm som sker i världen över.
Jag tycker äckligt synd om de stackars jävlar som väljer den vägen, då jag själv vill påstå att det tillhör det enklare vägvalet att hamna där. Försök finna din egen väg och hitta istället utmaningar i studier, jobb, sociala sammanhang, träning mm. Även om man hamnat snett i livet kan man alltid försöka ändra på tillvaron då det finns stöd och hjälp inom samhället.
 
Gotta make a change,
For once in my life,
It's gonna feel real good,
Gonna make a difference,
Gonna make it right.
 
I'm starting with the man in the mirror,
I'm asking him to change his ways,
And no message could have been any clearer,
If you wanna make the world a better place,
Take a look at yourself and then make a change,
 
 
 
 
//C


Kommentarer
SARA

Bra Charlie, jag är på din sida! Förjävligt

Svar: Det är sjukligt!
Charlie

2013-01-09 @ 23:40:56
URL: http://saraalarsson.wordpress.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0